вторник, 26 април 2011 г.

ЕБРУ,Автор: anastasiia


















Изкуството Ебру, мистично и необикновено, древно и красиво, идва през пластовете на времето при нас от 9-ти век...

Цвят, любов, настроение, мистерии... върху вода!

Уникално красиво е!...

Имах възможността да се докосна до това изкуство...

Дори да сътворя картина, рисувайки върху вода!...

Прекрасно е!

Една от тайните е, че във водата има смола, която я сгъстява...

Но, разбира се, има и други примеси в, на пръв поглед, обикновената прозрачна вода...

Необходима е малка ваничка с вода, бои, четки...и лист хартия!...

Всичко, което се нарисува във водата, след това с вълшебна лекота се отпечатва на листа!

Наистина е магично!...

Ето и някои снимки от галерия "Тракарт" в Пловдив, където преди два дни големият турски майстор на Ебру - Хикмет Барутчугил, направи демонстрация на това изкуство...

И където самата аз се включих в своеобразния уърк шоп по рисуване...:)

Хикмет Барутчугил прави демонстрация...

Подготвям се да рисувам и аз...:) До мен е преводачката - Шенар Бахар - на Генералния Консул на Република Турция в Пловдив... А другата дама е съпругата на турския художник Хикмет Барутчугил, която също рисува...

Ето, "опаковаха" ме както трябва...:)

Сега ще се потопя в тайните на древното изкуство Ебру...

Нанасям, потупвайки четката, основния фон... Който разбира се, избра да е лилав...:)

Помолиха ме да избера и втори цвят за фон... Избрах зелено...

Оформям фона, с помощта на острие... Т.е. - правя произволни овални движения...

Полагам три точки, които ще се превърнат в листа...

Листата са готови...:)

А сега и чашката на лалето ще се появи...:)

Виждате ли колко е красиво още във водата?...:)

Ето едно прекрасно лале...

...И едно сърчице до него... Защото навсякъде трябва да я има любовта...

Сега един много важен момент - слагаме листа върху водата и трябва леко да се издърпа...

Етоооо...:) Емоцията е чудесна!...:))

Вижте какво нарисувах!...

Тук го оставих да изсъхне...

А след което, ми го подариха...:)

Остава да го сложа в рамка...

Е, приятели..., докоснахте ли ви...

Почувствахте ли тайнството на едно древно изкуство...

Изкуство, наречено Ебру...

Даряващо любов и настроение...

Пак с усмивка..., аз, Ася...:)

http://anastasiia.blog.bg / Ebru Art

Няма коментари:

Публикуване на коментар